Vademecum Szczęśliwego Kupującego - Kiedy rozmiar ma znaczenie.

Łazienka w szarych płytkach w różnych formatach Keraben District

Wielu klientów jest przekonanych, że kupując płytki o rozmiarze np. 60x60 dostaną produkt, którego długość każdego boku to dokładnie 600 milimetrów. I dlatego czasami bywają zaskoczeni, że jest nieco inaczej.

Wymiar, podany na metce czy dokumencie sprzedaży, fachowo nazywa się nominalnym. Zwykle jest on zaokrąglony do pełnych wartości – 30x60, 15x90, 60x120. I może, choć nie musi, być on tym, który faktycznie będzie mieć kupiona płytka. Bo wiele płytek w rzeczywistości różni się nieco od tego, co deklaruje producent.

Norma, która obowiązuje w przypadku produkcji i sprzedaży płytek ceramicznych dopuszcza, by wymiar rzeczywisty różnił się od nominalnego. Dlatego płytki są czasami nieco mniejsze lub nieco większe od tego, co oficjalnie deklarują producent i sprzedający. Zakres tej różnicy powinien być zaznaczony na kartonach. Dotyczy to zarówno płytek rektyfikowanych jak i zwykłych.

Dlatego jeżeli dokładny wymiar płytki jest z jakiegoś powodu istotny – bo płytki wypełnią precyzyjnie określoną przestrzeń albo będą łączone z innymi, o zdefiniowanym rozmiarze – warto zapytać doradcy w naszym salonie, jak to wygląda w przypadku tej jednej, wybranej przez nas kolekcji.

I warto pamiętać, że bez względu na to, jaki jest wymiar rzeczywisty, to przy kasie i tak płaci się za nominalny.

 

Monika Gibes

KTO ZA TYM STOI?

Monika Gibes – od niedawna w zespole Max-Fliz, w branży od tak dawna, że woli nie pamiętać. Jej pasją są płytki ceramiczne – zapytana, potrafi o nich opowiadać godzinami, więc czasami lepiej nie pytać. Chomikuje w sobie wiedzę zawodową, którą chłonie przez osmozę – kontakt z każdym fachowcem jest dla niej okazją do dowiedzenia się czegoś nowego. W swojej pracy najbardziej ceni możliwość rozwijania się, dowiadywania się stale czegoś nowego oraz – relacje międzyludzkie.

Prywatnie – aktywistka nieformalnego ruchu działającego na rzecz używania wołacza, matka nastoletniego syna i serwis sprzątająco-karmiący dwóch kocich futer. Humanistka z przekonania i ścisły umysł – z natury. Jedna z współautorek projektu charytatywnego „Macierzyństwo bez lukru”.

Salon roku 2017, gazele biznesu 2017